Aquajet utökar eftermarknadstjänster i Nordamerika

Publicerad 5/10 kl. 16:49

Aquajet erbjuder ett utökat utrustningsinventarium, tillgänglighet av reservdelar, service och support till alla sina nordamerikanska kunder med anläggningar i Missouri, New Jersey och Washington.

Tillsammans med Brokk delar Aquajet på en serviceanläggning i Stanhope, New Jersey, som nyligen har utökats med mer utrymme för ett större utrustningsinventarium. Det utökade utrymmet gör det möjligt för personalen att utföra demonstrationer på plats. Anläggningen erbjuder också utrustningsservice enligt överenskommelse. Nya uppgraderingar på Aquajets reservdelslager i Monroe, Washington, utökar dessutom reservdelstillgängligheten för deras robotar och tillbehör. Förutom snabb leverans finns Aquajets tekniker tillgängliga via telefon.

“Aquajet arbetar för att erbjuda den bästa utrustningen och kundsupporten i branschen”, säger Roger Simonsson, vd Aquajet. “Det är därför vi kontinuerligt arbetar för att förbättra våra produkter och lösningar. Nya utökningar av våra anläggningar för utrustning, reservdelar och service gör det möjligt för oss att förbättras och erbjuda desto bättre service och support för våra nordamerikanska kunder.”

Demonstrations- och servicecentret i St Joseph, Missouri, har ett komplett servicekomplex med tvättavdelning, verkstad och svetsstation. Arbetsprocessen inleds med noggrann inspektion och analys av maskindelarna. Tillsammans med kunden går tekniker igenom de olika möjligheterna för att matcha maskinens förmåga med kundens behov. Serviceteamet välkomnar dessutom kundmekaniker att assistera vid reparation eller renovering för att ge dem en möjlighet att lära sig mer om hur maskinerna sköts och tas om hand. Alla reservdelar har en tolvmånadersgaranti mot konstruktionsfel. Även denna anläggning erbjuder demonstrationer av utrustning, samt utbildningsmöjligheter.

Representanter för Aquajet finns över hela USA och Kanada, och reser till anläggningar och arbetsplatser för att erbjuda utbildning som inkluderas vid köp av varje maskin. Lärare guidar hela arbetsteamet genom säkerhetsrutiner, samt användning och service av maskinen. Efter avslutad utbildning får användare en operatörslicens. Aquajet-representanter åker också till olika arbetsplatser för hjälp vid felsökning. “Vi förstår att oplanerade driftstopp innebär förlorade intäkter”, säger Roger Simonsson. “Vårt serviceteam säkerställer att våra kunder inte bara har den nödvändiga utildningen som krävs för att kunna använda utrustningen rätt, men också har snabb åtkomst till reservdelsinventarium, utrustningsutvärdering, samt reparations- och renoveringsservice för att hålla igång deras verksamheter.”

Nyhetsbrev

Det Svenska Demoleringspriset
PDi TV
Prenumerera

Info

×