Anna Frosch blir HR- och EHS Manager på Åkerströms

Publicerad 7/3 kl. 11:34

Anna Frosch tillträde tjänsten som HR- och EHS manager den 1 februari. Rollen är ny på Åkerströms och samlar ansvaret för att utveckla organisationen i enlighet med företagets fortsatta mål.

Anna kommer senast från ett uppdrag som affärsutvecklare på Visit Dalarna. Innan dess har hon arbetat som HR Business Partner på Lyko i Vansbro och Wibe i Mora. Hon har även drivit ett eget företag inom HR och organisationsutveckling under många år.

”Jag ser fram emot att tillsammans med detta kompetenta gäng få vara del av att utveckla och föra Åkerströms stolta historia vidare. Att få forma och driva det strategiskt och operativa HR-arbetet framåt för att bli den mest attraktiva arbetsgivaren i Västerdalarna är min ambition och något som jag verkligen ser fram emot. Likaväl som vi fortsatt ska ligga i framkant och erbjuda nya innovativa lösningar för företagets och våra kunders fortsatta framgång, ska vi vara minst lika innovativa och hitta lösningar för att de medarbetare vi har ombord idag och för kommande, ska trivas, utvecklas och stanna kvar i många år”, säger Frosch.

”Våra medarbetare är och kommer alltid att vara i centrum för allt vi gör. För att ytterligare stärka detta fokus har vi skapat en ny roll i företaget som kommer att driva alla aspekter av vår verksamhet som påverkar nuvarande och framtida medarbetares upplevelse, hälsa och säkerhet. Jag är väldigt glad över att Anna har tackat ja till uppdraget. Vi har en spännande resa framför oss och HR-chefen kommer att vara en viktig länk här på företaget. Anna har ett naturligt driv och passion för sin roll och kommer tillsammans med alla duktiga medarbetare få oss att arbeta ännu mer sammansvetsat och effektivt”, säger Anna Stiwne, VD Åkerströms.

www.akerstroms.se

Nyhetsbrev

Det Svenska Demoleringspriset
PDi TV
Prenumerera

Info

×