BFBs halvårsmöte hölls hos Hilti

Publicerad 12/12, 2017 kl. 12:15

Branschorganisationen för Byggnadsberedning (fd HiB och Riv och Saner) hölls sitt halvsårsmöte hos Hilti i Svenska AB i Arlöv.

Totalt hade cirka 40 medlemmar samlats och dagen började 09:00  med fika och välkomnande av Marcus Mohlin, säljchef för håltagning och rivning i Sverige samt  Dennis Sjögren, säljare för södra Sverige.  Hiltis VD Aksel Ringvold informerade om verksamheten globalt och lokalt. Därefter fick de närvarande en genomgång av de olika avdelningarna kundservice, lager och verkstad.

Kundtjänstavdelningen med Anna Nordgren som chef har en målsättning att de skall svara på inkommande samtal inom 10 sek. Detta testades av gruppen och svaret tog endast tre sek. Ett imponerande resultat tyckte deltagarna.

Gruppen visades vidare runt på lager och logistik. Det kommer leveranser av gods varje dag och alla order som kommer in under dagen skickas till kund samma dag.

Därefter fortsatte man till den helt nya reparations- och serviceverkstaden där men fick en ordentlig genomgång av Per Björstrand hur reparation och service hanteras av Hilti. Hiltis inställning är att en maskin som kommer in för reparation eller service sänds tillbaka till kund samma dag. Om du som kund inte har fått retur efter tre dagar bjuder Hilti på reparationen, dock beroende på vilken produkt det är.

Klockan 13:00 startade BFBs halvårsmöte då även leverantörerna var välkomna vilket blev cirka 50 deltagare. Rapport från mötet kommer i ett separat inlägg. På kvällen hölls Hiltis  Boulemästerskap i Malmö. Men vem var det egentligen som vann? BFB tackar Hilti med personal för ett mycket trevligt arrangemang.

Nyhetsbrev

Det Svenska Demoleringspriset
PDi TV
Prenumerera

Info

×